fredag 8 januari 2010

Vika tvätt


Tobias intresse för att ladda och tömma tvättmaskiner och torktumlare har inte avtagit, men nu har ytterligare en "tvättrelaterad" förmåga visat sig - han vill hjälpa till att vika tvätt också. Det är så härligt! Och frustrerande! :-D
Jag är förstås lite långsam att förstå vad det är han håller på med, han hjälper ju till när jag tror att han bara busar... Idag fick jag bromsa min initiala impuls att skälla på honom när han öste ur tvätten ur korgen och upp på bordet där jag hade börjat lägga vikt tvätt. Han skulle ju hjälpa till, jag hade bara inte tagit mig tid att förklara hur det skulle göras! :-)
När han så fick uppdraget att hitta matchande par sockar i den stora högen ren tvätt skred han mycket entusiastiskt till verket och dök då och då lyckligt upp med ett par. "Davids sockar", "Tobias sockar", "Barbasockar" kommenterade han glatt. Han ser skillnaden på vems sockar det är. Duktig liten kille! :-)

Inga kommentarer: