fredag 17 maj 2013

Slut för idag

Nu x-bussen hem. Himla praktiskt att fira 17 Mai på en vardag! Det är inte riktigt slut på firandet ännu, när vi kommer hem skall vi grilla lite och äta Pavlova kake till dessert. Viktigast av allt - allt det skall ske med SKÖNA SVALA kläder på! :-D

En kall dag är folkdräkten rent fantastisk att bära, en varm dag är ylleklänning ett slags avancerat självplågeri... En liten tröst är väl att farmors folkdräkt faktiskt inte är fotsid, som de norska. 8-)
Tyvärr måste jag förtälja att kjolen på vår fina folkdräkt mötte sin överman i form av en karusell-elefant som jag försökte klättra upp på (det var gratis för vuxna att åka, gubevars). :-( Nu måste jag sätta mig och noggrannt laga den, stygn för stygn och sen skall jag nog bara tvätta den och hänga undan den till Norah är stor nog!

Kanske kanske kan vi sy en ny, lite mer passformsmässigt generös Norrbottensdräkt till oss systrar framöver? Vad med nästa jämna firande, kanske en present till oss själva syrran?

1 kommentar:

Unknown sa...

Hm, farmor klättrade nog aldrig på elefanter :)
men nog har det varit krävande, det ser man, inte ens Norge-latte hjälpte, tur att det inte fanns sparvar på x-bussen, verkade finnas många bohål.
Skönt med buss direkt hem, nästan.
Ha det nu skönt allihop, fortsätt festa
kramar