onsdag 27 augusti 2008

Insomningsproblem

Inga problem där inte

Tänk att det skall vara så svårt att lista ut hur man skall göra? Tobias var jättetrött och gäspade snudd på oavbrutet där han satt i mitt knä. Men leka skulle han, inte sova.
Jag provade lägga honom i sin säng men han hade ställt sig upp nästan innan jag hade släppt taget om honom, och han protesterade mot mitt onödiga påhitt att lämna honom där. Så jag tänkte vara lite listig och lade mig i vår säng intill hans, satte in handen mellan spjälorna och visst blev han nöjd då. Men inte ville han sova. Han bara lekte och lekte. Stod upp, satt ned, stod upp, satt ned, brottades med 'okse' och "tappade" nappen på golvet ett antal gånger. Efter en timme, då jag faktiskt lyckades somna flera gånger, gav jag upp, lade ned honom, sade sov gott och gick ut från sovrummet.

"BUUHHHHÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!!!!!" Tyckte han om den behandlingen. Jag lät honom protestera i evighetslånga fem minuter och sen gick jag in till honom. Han stod upp i sängen med torra kinder (såg mest arg ut), men trot eller ej - när jag lade ned honom i sängen igen somnade han. Bara sådär.

Asså. En timmes nedvarvning? Eller var det bara jag som försökte lägga honom för tidigt? Hur som helst har han sovit i gott och väl en timme och en kvart nu, så han behövde i alla fall sova den lille kroppen. :-) När han vaknar skall vi äta lunch, sen skall jag fundera på vad som skall följa med till kontoret. Vi skall åka in och jobba lite, Tobias och jag. Sen skall snälla kollegor vara barnvakt medan jag drar en kort presentation på vårt lab-möte, håll tummarna att han inte blir allt för busig/ledsen!

Inga kommentarer: