torsdag 18 september 2008

First blood

Testar nya altanen


AHHHH! JAG KLÄTTRAR I TRAPPAN MAMMA OCH PAPPA!!!

Vi dras verkligen med en eländig förkylning hela familjen. Nu är S sjuk igen, med rinnande näsa och ögon och en hals med inbyggd taggtråd. Tobias hostar och snorar. Jag känner mig bara allmänt 75% sådär.

Tobias äter som en häst trots förkylningen och vi skottar glatt in maten med förra månadens matvägran i färskt minne. Bäst att ladda upp nu inför nästa ryck med tandsprickning!

På tal om tandsprickning så lekte vi ikväll. Tobias och jag kröp på golvet och han höll skrattande och i full fart på att krypa under och genom mina armar och ben när han snavade på sina händer och stöp med munnen före ned i golvet. Det var inte så långt till golvet men han hade rätt hög fart och den påföljande gråten indikerade att det var lite värre än normalt (normalt brukar han till och med för det mesta skratta när han knockar huvudet i något). När vi kom ned på bottenvåningen ser jag till min fasa att han blöder ur munnen!! :-O
Vi kollar närmare på det, duttar med en papperstuss och konstaterar att det blöder lite från nåogonstans under hans överläpp. Men vi vågar inte lyfta på läppen för att kontrollera i detalj (riskerar bara att göra situationen värre). Hur som helst slutade det blöda och han verkade inte speciellt berörd av det hela. Senare ammade han som vanligt och somnade ganska snabbt därefter.


Det är så mycket man skall lära sig... tur att man får sovmorgon varje dag! ;-)

Inga kommentarer: