onsdag 10 september 2008

Varning för klättrande barn


Ikväll när vi höll på att plocka undan kvällsgröten (Tobias) och kvällsfikat (vårt) stod Tobias plötsligt upp i barnstolen!!!! Han hade dragit upp benen, vänt sig, satt sig på brickan och sedan ställt sig upp med händerna på ryggstödet. Ouch! Nu vågar vi inte lämna honom obevakad en sekund i den där stolen! :-o

Idag har han testat sin räckvidd upp i fönstren. Blommorna i köksfönstret fick påhälsning och det slutade med att S fick vända undan de som hade blad hängande närmast kanten. Han har också börjat försöka ta tag i dekoren i vardagsrummet, brickan med ljus har fått påhälsning och vi måste nog byta ut glasdelarna mot mindre farliga i plast/metall.

I går natt vaknade han när vi gick och lade oss. Jag föll till föga och ammade honom istället för att försöka söva honom, med den påföljden att han sov mellan oss inatt. Det är ju mysigt förstås, men inte direkt i linje med planerna att flytta ut honom i eget rum... På morgonen fick jag väcka honom för att amma när min väckare hade tjutit gud vet hur länge, försovna var vi i alla fall och det blev inte bättre av att jag somnade om när jag ammade honom och dessutom råkat stänga av väckaren istället för att snooza den...
Ikväll har han badat och somnade sedan helt utan protester. Vi får hoppas att han inte vaknar nu när vi går och lägger oss.

2 kommentarer:

Morskan sa...

Gud så häftigt att Torbelorbe håller på att bli så rörlig! :O) Längtar efter att få träffa honom!
Ni har inte de där säerhetsbältena som om med stolen? Vi använder ju dem hela tiden till Rubbe - helt livsfarligt annars! ;O) Om ni inte hittar dem, kan ni få ta våra, för vi kommer alldeles strax att flytta Rubbe till en tripp trapp-stol. Fast å andra sidan behöver vi kanske våra när Torben skall sitta i vår stol? ;O)
*kramar*

en annan sa...

Ja jösses jo vi lånar dem gärna! I värsta fall får jag ta med dem när vi kommer på besök! :-) Vi har dem inte, eller, jag lade dem på något "smart" ställe och nu kan jag inte hitta dem...
Men jag kan kolla med IKEA också, om det finns reservband att köpa. :-)