lördag 13 december 2008

Arg

Idag har Tobias varit arg precis hela dagen. Han har tjutit HÖGT så fort något inte blir som han vill (dvs vi stänger kylskåpsdörren, vi stänger diskmaskinsluckan, vi slutar leka med honom, vi förflyttar oss ut ur hans närhet). Jag misstänker att han har ont i örat igen, han har rivit lite då och då på örat. Det har slutat rinna ur det också så det kan ha börjat bildas tryck därinne igen.
Eller så har han bara haft en dålig dag?

Jag är dunderförkyld och istället för att vara på julknytis hemma hos kompisarna ikväll så stannade jag och Tobias hemma för att kurera oss. S tog bilen och rullade iväg vid 18-tiden, jag är lagom avundsjuk. Vi träffar hela det här gänget väldig väldigt sällan nu för tiden så det känns jättetrist att jag inte kom iväg. :-/ Men men, jag är helt förstörd av förkylningen så jag orkar bara inte.
Tobias fick en dusch (minus tvätt av huvudet), ren pyjamas, ny blöja och en supp Alvedon för säkerhets skull, sen en skål yoghurt och ett smörat smörgåsrån. Nu sover han gott sedan tjugo minuter tillbaka ungefär, efter saga och godnattpuss. Han är så fin!
Jag skall luska nedför trappan och lägga mig i soffan och titta på Harry Potter på TV'n.

Inga kommentarer: