lördag 13 december 2008

Tindra!


Vi festade till det och drack lite glögg ikväll, och vilken GOD glögg det var! :-) Jag kan varmt rekommendera den! Vi åt pepparkakor och grönmögelost till, ooooooh så gott det är! :-)

Det är för övrigt gamla "Saturnus" som tillverkar denna för mig helt okända glögg. Jag minns att man kunde köpa Saturnus glögg förut, då skulle man blanda en flaska vatten till en flaska glögg för den var koncentrerad (förmodligen skulle man nog blanda med sprit eller vin, men då på den tiden var jag nog för liten för att ens tänka tanken). Den finns kvar fortfarande men jag kan inte säga att jag sett den i butik senaste åren! De saluför också några andra mer eller mindre välkända märken och produkter.
Tindra står omnämnd som deras "premiumglögg" och det är lätt att förstå. Den var inte alls så söt som en del glöggsorter och den smakade härligt mustigt. Vi kokade den något dock så det är möjligt att den skulle smaka ännu bättre om man lät bli att göra det... :-)

Choklad och pomeranssmak!

På sin webbsida hade de något så fiffigt som fina häften med snapsvisor för olika tillfällen, i pdf-format, fint och enkelt designade, bara att printa ut inför festen! :-)
Länk till snapsvisorna.

Uppdatering 2011-12-11: Det verkar som om Saturnus har slutat saluföra sin glögg under namnet "Tindra". Det finns en sida med information, men Tindra listas inte bland sortimentet. Däremot har de ett par sorters glögg som kallas "Saturnus Glögg" som verkar mycket trevliga! :-) Mer info: http://www.saturnus.se/products/glogg/

Inga kommentarer: