söndag 7 juni 2009

Nationaldagsfirande?


Igår åkte vi till Stinsens köpcentrum med målsättningen att fördriva tid, köpa byxor åt mig och mat till söndagmiddagen. Igår var det sveriges nationaldag. Är det inte märkligt hur lite den betyder för oss?
Vädret KAN ha med saken att göra, solen glimtade till en stund på förmiddagen och då vidrörde jag tanken att besöka lokala hembygdsgården och ta del av deras nationaldagsfirande. Men när vi var färdiga att rulla hade mörka moln rullat in och vi bestämde att Tobias ändå inte skulle komma ihåg denna nationaldag mer än nästa så vi beslöt oss för inomhusaktiviteter istället. 8-)

Vi käkade lunch på Stinsen och beställde barnplättar med sylt och grädde till Tobias. De visade sig vara slut så kocken kom ut och undrade "pletar, bara soker och sott! Varfor inte en barnbolognese istelet?!". Ett sådant erbjudande kan man ju inte tacka nej till och av togs finskjortan, på sattes haklappen och in kom en JÄTTETALLRIK med spagetti bolognese till Tobias. Han skottade med frisk aptit i sig nästan hälften (jag hade inte klarat det!) och sedan avslutade han med att tippa ut glaset med vatten på bilden ovan i sitt eget knä...
Oh så glad jag var att vi faktiskt fick med oss ett ombyte! (ny body på bilden nedan)

Jag hittade två par somriga mammabyxor, en mjuk byx-kjolinspirerad historia i orangerött med fint fall och en svart lite tuffare trekvartsbyxa. Båda kvalificerar sig för användande på jobbet de två (!!!!!) veckorna jag har kvar där och sedan hemma fram till f-dagen (och för all del säkerligen ett tag efteråt till magen krympt lite).
Jag har fått ärva massor med otroligt snygga mammakläder av syrran men denna gång är jag gravid på "fel" säsong. Dels är magen för stor för att passa i flera av plaggen och dels är det lite fel säsong på en del av dem (mörkylleshorts känns inte helt rätt när det är "sommar" ute). Sen är syrran rätt så mycket mer "petit" än vad jag någonsin kommer att vara så jag kommer helt enkelt inte i en del av kläderna nu när jag maxat mitt omfång på detta viset... 8-)

Allt som allt var det väl en fin nationaldag, men vårt firande inskränkte sig till att hänga ut flaggan på altanen på morgonen. Lovar fira mer nästa år! :-D

Inga kommentarer: