söndag 28 juni 2009

Söndag


Jag har redan tappat taget om vilken dag det är. Det var bara för att S var hemma hela dagen som jag då och då reflekterade över att det måste vara helg.
Gud vad det är skönt med sommar!!

Min vikarie gick på semester i fredags, jag har inte överlämnat allt som måste överlämnas innan jag kan försvinna helt. Jag skäms som en hund och nu måste jag försöka skärpa mig och överlämna det som är kvar till hans semestervikarie i sin tur. Hu jeda mig.

Idag har vi blivit mer eller mindre kokta. Det måste vara rekordvärme! Som mest toppade termometern på 31,7 grader i skuggan. Barnen har lekt med "spagettiblomman" (vattenspridarvariant) och vi har faktiskt slagit på luftkonditioneringen (OTROLIGT SKÖNT). Jag har vilat mycket idag, S har varit på en kort cykeltur för att rekognosera den näraliggande badplatsen i sjön Fysingen. Om vädret håller i sig kommer nog syrran, kusinerna, Tobias och jag att ta bussen dit och bada och äta lunch någon dag denna vecka. :-)

Barnen är duschade och nu skall vi strax äta kvällsmat ute på skuggsidan av huset. :-)

Inga kommentarer: