tisdag 22 september 2009

BVC - David


Ålder: 2 ½ månader
Vikt: 6 520 g
Längd: 60 cm
Hattstorlek: 41,2 cm

Tvåmånaderskontroll idag. David lät bra (hjärta och lungor) trots förkylning. Han tittade intresserat på läkaren och "pratade" bredvilligt när hon bad honom. Han "föll" som han skulle (dvs slog ut med armarna när hon "släppte" honom mot skötbordet). Hade bollarna där de skulle vara, inga problem med höftlederna och var stark i nacke och rygg. Han hade heller inget grums i öronen och fina ögon.

Han hade lagt på sig 240 gram sen i onsdags också. :-)

Vi kommenterade att han haft ont i magen senaste två dagarna. Sen kom jag på att jag så smått återintroducerat mjölk i min diet sen mitten av förra veckan och ombads omedelbart sluta med det. :-(

Såhär såg det ut på Tobias tvåmånaderskontroll.

2 kommentarer:

Morskan sa...

Så roligt med jämförelsen! Och så stor han är. 8O) Blir spännande att se om det jämnar ut sig så småningom eller om Davidoff skall bli ä n n u större än TorbeLorbe! :O)
Trist med mjölkprodukterna, men vi kan bara hoppas att det går att introducera mjölk med tiden.
Vi måste höras innan du kommer, så vi får shoppa hem litet mjölkfria produkter till på torsdag!

en annan sa...

Ja det skall bli spännande att se! :-) Han kommer säkert att ligga lite före det här första året, om han håller kurvorna och inte blir sjuk. Men sen vet man ju aldrig vad som händer!

Asch, jag har fortsatt smyga in mjölk. :-] Men jag använder mjölkfria produkter för de större mängderna, dvs till flingorna, i yoghurtform, margarin på mackan och i thé etc. Men gratäng-ost och grädd/fraiche-komponenter i såser etc får bli kvar.
Vi får se hur hans lilla mage klarar det! Vi har gett honom magdroppar och minifom ett par dagar nu och jag har sett en avsevärd skillnad.