torsdag 3 september 2009

En skön dag


Bröd under jäsning
På förmiddagen tog jag med mig Tobias och David till förskolan och Tobias fick leka med sina dagiskompisar. De har skaffat MÅNGA nya roliga ute-leksaker! :-) David låg och kikade på himlen och sov om vartannat, väldigt nöjd. Jag småpratade med förskollärarna och lekte lite med både Tobias och de andra barnen. Vi sorterade stenar och uppenbarligen är det väldigt fiffigt att kunna göra sandbollar, jag fick inte sluta göra dem när jag väl börjat...
När Tobias avdelning gick in för att ha samling ammade jag David och Tobias fick vatten och äpple (bara "hemodlat" just nu) sen gick vi hem.

S önskade varmkorv till lunch och eftersom han är krasslig (synd om!) knatade jag och barnen förbi lilla butiken och köpte korv och bröd. Sen sov jag och barnen skön middagslur i nästan två timmar.

Nu leker Tobias, David ligger och slumrar på golvet och S bakar bröd.
Vilken skön dag!! :-)

Kruska/choklad/nöt/russinbröd - Färdigt! MUMS!

2 kommentarer:

Morskan sa...

Meh? ;O) Mamma sade att S börjat jobba? Hade hon fel? Tyckte i något tidigare inlägg också att S var hemma på "arbetstid". :O)

en annan sa...

Han har "mjukstartat". Har varit föräldraledig onsdag-fredag de här senaste två veckorna. Men på måndag börjar han jobba heltid igen.