fredag 11 juni 2010

Trädgårdsnytt

Hackspetten från Rep & Lera köpt på trädgårdsmässa tidigare i år

Det var otroligt skönt att få blommor i krukor på gården. Det om något är det som får mig att känna att gården är "sommarbonad". Det och att ta fram utemöblerna förstås. :-) Här kommer lite bilder från förra helgen när vi planterade lite, samt på planteringslådorna S byggde förra sommaren. Och förstås - S gräsmatta som trots alla mina tvivel (och stundtals depression över lervällingen som rådde ett tag) vuxit upp och blivit riktigt tjockt grön och fin! :-)


S' kruka - Röda ampelpetunior, vit petunia och kantlobelia.

Min kruka - Äppelblomsrosa begonior, kantlobelia.

Amplarna (ömse sidor om köksfönstren) - Vit hängbegonia,
glömt bort vad de orangea små rackarna heter...


Små åkerbärstuvor i förgrunden.
Vi tog bort cementblocken under krukorna senare.



Ymnigt blommande blåbärsbuskar i förgrunden.
Familjen njöt sista kvällssolen ute.

3 kommentarer:

Morskan sa...

Den lilla orangea - är inte det en liten petunia, typ surfinia eller million bells eller så?

en annan sa...

Jo, det kan det faktiskt vara! Ringer en klocka med 'petunia'.

Morskan sa...

Så fint med era krukor i alla fall och herregud - jag hade glömt min pippi. Måste skaffa ett armeringsjärn med det snaraste. :O) Får lov att bli två armeringsjärn till också, så att den lilla blå pippin jag fick av dig för så länge sedan, får komma ut! :O)