söndag 15 januari 2012

Förmiddagsfrid

Jag dricker te, läser bok och njuter friden. S har sovmorgon. Hälsoläget är bättre idag!

David ville så hemskt gärna leka med "stor-lego" (Duplo) så jag bad honom gå in i rummet och städa undan bondgården vi tog fram härom dagen. Sagt och gjort, han sprang glatt in i rummet för att plocka ihop.

En och en halv timme senare kom han utflaxandes ur vardagsrummet med en drake i vardera hand. Bortglömt var lego-behovet, tillfredsställt var lekbehovet! :-)

Tobias, Tobias... inga problem att leka fantasilekar men oh himmel så han gillar att spela dator/konsoll/tv-spel. Nu testade jag hur länge han skulle ha lust att spela DS och efter två timmar bröt jag. Men eftersom jag förvarnat honom och dessutom gett honom lov att förlänga (efter förhandling) blev det inte onödigt mycket gräl. Lite protester blev det förstås, men det hör ju till... 8-)

1 kommentar:

Birger sa...

Dom är ju fantastiska barnen, spelberoendet verkar sätta sig i generna, eller är det där det kommer ifrån, man undrar ju?..:)