lördag 14 januari 2012

Mästare?

Jag är mästarnas mästare på att inte klia mig. De exem som bodde ihop med mig från tioårsåldern till jag var 22-24 någon gång bjöd mig så mycket övning man någonsin kan behöva i konsten att _inte klia_. Det blev ju fult, infekterat och inte minst smärtsamt om man kliade. Sen gick det aldrig över heller. Jag kunde ju inte låta bli att klia ibland i alla fall, men gud vad jag INTE kliat mig genom åren...

Nu kliar det, men själva kliandet är alltså inte så farligt.

Vad jag däremot inte är mästare på är att låta bli att pilla på saker. Saker som står ut, avviker från normen och saker som känns som om de kan pillas bort... HU JEDA MIG...

Förmodligen borde jag drogas ned och läggas i en sjuksäng för att helt låta bli att skada mig själv genom dessa blåsor... Jag KAN distraheras, absolut, men inte så länge inte båda händerna är distraherade samtidigt...

2 kommentarer:

Morskan sa...

Spela, spela, spela? Massera S? Sticka? Virka? Du får sitta på händerna helt enkelt. ;D

Birger sa...

Med vantar på....jag vet, sticka dig ett par Lovikkavantar...:)