måndag 23 juni 2008

Rätt


Ibland blir tajmingen bara så rätt. Jag lade precis Tobias i sin säng, tog av honom jeansen, slog på speldosan, bredde filten över honom, fällde ned persiennerna lite och så somnade han innan jag lämnade rummet. :-)
Han hann bli lite gnällig innan, men inte den där förtvivlat trötta gråten det hinner bli ibland innan man hinner få honom i säng (eller fatta att det är vila som behövs). Myspojken.

I eftermiddag åt han ett helt kex helt själv, fantastiskt. :-D Han höll i hela kexet själv och knastrade glatt i sig små tuggor av det nästan helt utan att smula. Jag trodde jag skulle behöva plocka ut en större bit ur hans mun men han klarade av att tugga den så att den försvann utan bekymmer ned i hans mage. Lite vatten att skölja ned det hela med och så var kexet borta. :-)

Borta blev också den avrivna biten av en mjölktetra som jag gav honom att leka med i går. X-] Jag kommer inte över det! Fatta, jag gav honom den, tänkte "den måste jag hålla koll på, den går ju in hel och hållen i hans mun". Sen distraherades jag av något och så var den borta. Jag gick och tittade kring golvet hela dagen igår, men den dök aldrig upp.
Blä. Måste kolla upp om förtärandet av en bit tetrapack kan orsaka inre skador. :-(

Inga kommentarer: