tisdag 17 juni 2008

Stjärthasning


Idag har Tobias lärt sig hasa sig fram på stjärten, ser inte helt ut som om han gör det medvetet, men frammåt tar han sig... :-D Får hålla koll på honom och se om han gör det mer medvetet senare, just nu är han busig och hoppar jättelyckligt frammåt när han håller på att rumstrera med alla påsar och väskor som ligger framme från senaste tidens resande (STORA leksaker är bäst!). :-)
Bilden nedan är från flygplatsen igår kväll.


Ett par morgnar nu har vi haft en liten "pratstund" som start på dagen. Då är han så pass lugn att han inte kräver mer underhållning än att ligga och prata med mig. Han härmade mig klockrent när jag sade "heeej" och "mamma" när vi låg och vaknade tillsammans hemma hos J i helgen i Göteborg. Men om det kan klassas som hans första ord? Nej inte ännu!

Det går bättre och bättre att läsa för honom också. Jag distraherade honom ganska effektivt under start och landning med den lilla bilderboken vi fick av SAS på vägen ned till Göteborg, han tittar intresserat på bilderna och verkar äntligen ha fattat att man inte skall äta böcker. Men ibland kan han inte låta bli utan suger tag i boken och smakar lite på den. :-D
På kvällen läser vi en liten mjuk bilderbok av tyg, som slutar med att "hönan skall sova", känns passande för tillfället och på dagen antingen efter frukost eller efter lunch läser vi en bilderbok om djur. Han sitter helt stilla och är väldigt "med", det är hur roligt som helst! :-)
Fast vissa böcker borde komma med "facit", det är ett dieseldrivet jättefordon av okänt slag i bilderboken vi fick av SAS - vad kallas den??? Och för att inte tala om - hur låter en räv?? Och vad säger en noshörning?? :-D Jag aktar mig för att improvisera, åtminstone så att S hör det för han låter mig aldrig glömma hur apor låter, i min improviserade tappning i alla fall... X-)



Nu är det tid att fixa middag åt Tobias och mig, S får hålla till godo med något lättare när han kommer hem (han äter ju tämligen kraftfull lunch varje dag).

Inga kommentarer: