lördag 29 augusti 2009

Äppelplockarlördag


S är på pokerkväll med ett gäng skandinaviska före detta Dell-anställda. Tobias har ätit upp nästan en hel krita (men han har förfärdigat ett fint konstverk på köpet), jag viker tvätt med en rastlös och hyffsat missnöjd David på magen (i BabyBjörn). Vad skall vi göra för middag? Kan man komma undan med att äta mer av de goda äppelpajerna S bakade innan han åkte? Vi fick äpplen av grannarna tidigare och S passade på att göra tre goda (!!) pajer. En trevlig kak/smul-paj variant, enligt honom är det Norskt recept.


Jag och barnen borde gå ut.
Kanske kan jag ta med barnen på tur till närmsta godisaffär? Hmm... men min mage har inte direkt blivit mindre på sistone, så kanske det är en dålig idé. Klockan är så mycket, men Tobias sov så otroligt länge idag att jag inte tror att det är värt att börja avrunda dagen redan.
Oj! Nu dök grannen upp med ännu fler äpplen!! :-o :-D De tror nog att vi allihopa är borta eftersom bilen är borta, hon lade försiktigt ned en stor kasse med äpplen innanför staketet.

1 kommentar:

Morskan sa...

Så vackra äpplen! :O)