måndag 17 augusti 2009

BVC - David






Ålder: 5 veckor
Vikt: 5 200 g
Längd: 56,1 cm
Hattstorlek: 39,5 cm

BVC-Yvonne tyckte att David var på tok för liten för att "gå på Tavegyl" som hon uttryckte det. Hon skulle prata med en av barnläkarna på morgonen imorgon. Jag skall ringa till Barnläkarmottagningen imorgon för att få besked om vad vi skall göra härnäst. Yvonne tyckte inte att vi skulle experimentera med min diet eller medicineringen innan vi pratat med läkarna där.

Jag fick en liten broschyr om "komjölksfri diet" som kändes rent fördummande, men jag antar att för någon som aldrig funderat över saken kan det vara bra att tänka på att både glass, ost och mjölk innehåller komjölksprotein. :-D Men det var intressant att läsa att en sådan "liten" ingrediens som ströbröd mest troligt innehåller mjölkprotein. Och gudarna vet hur många bröd som penslats med mjölk innan gräddning (för ytans skull)?
Nu tror jag inte, hoppas inte, att David är så känslig att pensling med mjölk skall trigga en allergisk reaktion. Men man vet ju aldrig.

Tyvärr sade Yvonne att eftersom vi ser en effekt av Tavegyl så är det inte frågan om något tillfälligt som skulle ha gått över av sig själv, utan det måste vara en reaktion på något. Men sen kan ju själva reaktionen förstås vara tillfällig. Så det får vi hoppas på!

1 kommentar:

Morskan sa...

Nåmen - vad hittar de på med David nu då? *kramar*