tisdag 25 augusti 2009

Gästlöst


Jag lämnade mormor och "Hajjy" (Tobias ändrade uttalet mitt under besöket) på Arlanda vid lunchtid och fick sen en mildare panikattack då jag insåg att nu var det bara Tobias och David och jag igen... :-o
Jag hade ett ärende att göra så jag fattade ett snabbt beslut att fokusera på det och oroa mig för sysselsättningen sedan. Jag körde söderut med Tobias sjungande glatt i baksätet, David sov oroligt i babyskyddet. När vi kom fram till Jysk (där jag skulle köpa ny dyna till kökssoffan) kunde jag konstatera att orsaken till Tobias tystnad senaste minutrarna berodde av att han sov, David sov också fint så jag rullade vidare mot Sollentuna istället (för att låta Tobias sova en längre stund).

David vaknade precis som vi rullade ned i det svala garaget under Stinsen och jag satte mig att amma honom (i bilen) medan Tobias sov vidare. När han vaknade gick vi upp i Stinsen och hittade något gott att äta. Sen lekte vi järnet i det öppna lekområdet i _ett par timmar_ (fatta!). Jag ammade, bytte ett par blöjor, skrattade åt och med Tobias, tittade på folk och njöt i allmänhet. Sen var det dags för mellanmål och därefter åkte vi och hämtade S på jobbet (Tobias tog en till lur då).
Det gick ju bra! Jag överlevde. Barnen var små änglar, Tobias blir misstänkligt nog helt otroligt väluppfostrad när man är ute bland folk med honom... Waynes har ett fantastiskt mjölkfritt utbud och jag har återknutit bekantskapen med alternativet välsmakande dubbel espresso. Så jag var helt enkelt en "lattemamma" utan latte. :-D

Imorgon vet jag inte vad vi skall hitta på. Kanske tar vi oss till BVC, eller så är vi hemma och går bort till dagis och leker lite?

PS. Wikipedias förklaring till "lattemamma" http://sv.wikipedia.org/wiki/Lattemamma låter lite otäck tycker jag. Det KAN ju inte vara så illa när man först låtit sitt barn klättra, balansera och leka med andra barn i flera timmar??

Inga kommentarer: