söndag 23 augusti 2009

Arbetsläger

Haddy och David

Jag säger bara - vi borde utfärda en allmän varning om att besöka oss endast om man är beredd att arbeta i sitt anletes svett...! ;-)

Mormor och "Haddy" (Tobias uttal) är på besök och naturligtvis har vi fullt upp med ett par mer eller mindre lämpliga projekt här hemma... X-) Det är otroligt koolt att ha Haddy på besök, speciellt med tanke på att senaste gången han hälsade på mig var när jag bodde i Ludvika på 90-talet! :-) Vi försöker att inte slita ut honom helt, men det är svårt att stoppa honom när han fått en spade i handen!

S har börjat bygga en sandlåda åt Tobias. Den blir inte fullt så stor som vi ursprungligen tänkte, mest för att det rent praktiskt inte riktigt finns plats på vår lilla gård. Jag tänker att om vi behöver mer sand finns det ju ett par lekplatser på väldigt nära håll! :-)


Sen har jag anlitat mormor att riva av gamla klädseln från soffan i köket och dressa om den. Det skall bli otroligt spännande! :-) Tyget har jag haft på lut i ett par år nu, det tog säkerligen minst ett år för S att godkänna det (han ger sig om man bara är uthållig nog...). ;-) Nu skall det äntligen testas på möbeln också! :-)


Orginalinnertyget? Dubbelt lager med "silduk".

Inga kommentarer: