fredag 4 september 2009

Lattemammadag?

Idag blev det helt spontant sovmorgon för hela familjen (varför vi vuxna sov som grisar var lätt att förstå men att också Tobias skulle somna om och sova ytterligare tre och en halv timme var oväntat trevligt). Det innebar att vi inte hann till förskolan för en stunds lek, så istället åt vi frukost i godan ro (åt slut på gårdagens mycket delikata bröd, himlagott med fikonmarmelad...) och jag tog barnen med mig till centrum för att handla lite istället.
S stannade hemma och kurerade sig. Han låter _lätt_ lungsjuk nu och vi HOPPAS att det inte är något värre än en vanlig förkylning. *orolig*

Vi har bilen hos plåtverkstaden för att fixa de två bucklorna vi fick av den olycksamma hyrlastbilen som dubbelparkerade intill vår bil när vi var på Sörab i maj. Hyrbilens försäkring täcker detta (två självrisker åker de på eftersom de var klantiga nog att buckla vår bil två gånger...) men vi är av med bilen i över en vecka. :-] Det har visat oss hur slarviga vi blivit med det här med matplanering och inköp... och hur jobbigt det är att faktiskt planera och bära hem mat när man inte har bil!

Idag tog jag i alla fall med mig en ryggsäck och en optimerad handlingslista, bara köpa det som får plats i ryggsäcken och barnvagnens korg utan att väga ohanterligt mycket. På vägen till centrum passade vi på att stanna och leka i en lekpark, tur som var hade jag med mig russin att muta Tobias tillbaka in i vagnen med så vi kom vidare på vår färd... :-D David slumrade och var vaken om vartannat på vägen dit men sov som en stock när vi väl kom fram så Tobias och jag fick äta sushi och yakitori i lugn och ro. Sen sov han vidare och Tobias och jag fick tid till en massa lek och spring inne i centrum (och förstås en tur inne på ICA också). När vi fikat mjölkfritt på Wayne's fick jag till slut väcka David och påminna honom om att äta lite! Kanske sov han så nöjt för att han bajsade för första gången på tre dagar imorse??

På kvällen fick båda pojkarna bada, Tobias slog mig frustrerat på axeln när han kom upp till badet och såg att David redan låg i baljan. Frustrationen gick dock över när jag bad honom klä av sig och sedermera plockade upp David ur vattnet. Svårt det där med att dela.
Nu sover båda barnen, David något oroligt, han vill nog ha mer att äta innan midnatt. Mer att äta innan midnatt vill för övrigt även jag ha... 8-) Jag klockade in på 63,3 kg på morgonen för några dagar sedan, inte så illa, men magen är fortsatt ganska prominent. :-] Men men, skall man producera mjölk så skall man, det får nog bli en skorpa och en kopp te innan läggdags. :-)

Inga kommentarer: