fredag 4 december 2009

Fredagsmys

S har sovit inne hos Tobias sen 20:00 cirka. Jag har sett på TV och sen legat i vår säng och sövt David. Fredagsmys, javisst? 8-)

Nej nu skall jag försöka (tredje gången gillt) få S att åtminstone flytta över till vår säng...! :-)

>>> POF!

...där stängde datorn av sig, står nere i köket och skriver färdigt inlägget. Vi har, i en kampanj för bättre föräldraskap och mer sömn, satt en timer på våra datorer. Ungefär 18 minuter över 23 stänger de av sig. Hårt och rakt av, utan justeringar för helg eller semester. Än så länge känns det bara bra! Det har å andra sidan inneburit att jag inte spelat spel på flera veckor, timern och David har väl samarbetat lite där...

När jag viskade i S öra nyss, undrade om han ville sova där i Tobias säng i natt svarade han "nää". Jag följde upp med att fråga om han skulle försöka ta sig upp ur Tobias säng då och fick ett "nej" till svar. Dessa män! Tobias är likadan, nej nej vad man än frågar! X-)
Får väl gå upp om en stund igen och kolla om han kan åla sig ut därifrån.

Inga kommentarer: