onsdag 16 december 2009

Lunch med lagom kaoskrydda

Hå hå ja ja. Nu sover Tobias sedan en stund. Vi åt lunch alla tre. Tobias åt kopiösa mängder ris och ketchup, jag åt lite kyckling och ris, David åt en sked morot- och potatispuré. När jag serverade sked nummer två började han gråta som om jorden höll på att gå under så jag klarade inte av att ge honom mer. Tobias åt bra som sagt och somnade faktiskt mitt i Davids högljudda gråtprotester med besticken i hand - precis som igår (men då efter den ystra snöleken...). :-)

David har gråtit mer eller mindre oavbrutet sen han vaknade, det måste vara "en sån dag" idag. Jag vet inte riktigt. Han hade lite feber helt tidigt på morgonen, men efter frukost var han normaltempad. Sen är det ju så typiskt att ungefär lagom när han fått lite mat och lugnat sig så får han däng av brorsan och gråtandet börjar om igen. Så det blir liksom inte många gråtfria timmar på en dag som denna.
Just nu håller han på att somna i babybjörnselen på min mage, jag har precis dukat av.
Nu skall jag tömma diskmaskinen och sedan lägga mig med David och sova lite middag.

Inga kommentarer: