fredag 4 december 2009

Mammatrix: Frisörbesök

OM man nödvändigtvis måste klippa sig medan man är ammande mamma är det en mycket god idé att besöka frisören på tidig förmiddag och försöka rikta in sig på en salong där man ser att det är många frisörer som bara står/sitter/rör sig i lokalen utan att ha något att göra.

Jag ammade David till sömns och gled snabbt in på en salong på Stinsen igår vid 10-tiden och fick håret klippt. David vaknade efter så lite som tio minuter, men då kom snabbt en frisör glidande och plockade upp honom och gullade med honom! Snacka om service!! :-)
Det hade aldrig gått om det inte varit så lite kunder! :-) Otroligt skönt.

Jag fick inte klippt fullt lika mycket som jag hade tänkt mig, men vad gör man när frisören rakt ut säger "jag tror inte du kommer att passa i sådär kort hår"...? :-D Så nu har jag i stort sett exakt samma frisyr, bara minus fem centimeter.

Inga kommentarer: