måndag 2 juni 2008

Feberfri

Nu verkar Tobias ha kommit över det värsta, han är feberfri sedan i lördags (han kan ha haft någon gnutta feber under lördagen men jag tog ingen temp, vi tog det ganska lugnt istället).

Igår tog han en enorm middagslur, från cirka 15:30 till cirka 18:30. S och jag fick gjort en massa nytta, S spikade ihop resten av ramverket till staketet och började på det sista av altanen, jag rensade rabatterna på baksidan.

Nu sover han. I gårkväll fick han gröt vid 21:00 och somnade sen i S famn. Inatt vid 04-tiden väckte han mig genom att klappa lite försiktigt med sin lilla hand på min arm som råkade ligga nära hans spjälsäng. När jag vaknar tittar jag rakt in i ett par jätteglada ögon och ett stort leende (han hade lagt sig på mage och sträckt ut armen mellan spjälorna). :-) Då är det svårt att låtsas som ingenting och fortsätta sova!
Jag plockade upp honom och bytte blöja, sen fick han äta. Jag hade förhoppningar om att det var hunger som väckt honom och att han skulle somna om när han fått mat, men det blev ungefär en timmes bus i sängen och amning från båda sidorna innan han kom till ro. Men sen dess har han sovit lugnt och fint, i vår säng visserligen (ajjj! min rygg!) men det innebär att vi också fått sova. :-)

Inga kommentarer: