onsdag 18 juni 2008

Sådan far sådan son...

Saknad bit

När Tobias och jag åt lunch tidigare idag lämnade jag honom (och min scones) vid bordet medan jag gick och betalade. När jag kom tillbaka var en stor bit av min scones borta! :-D Och en mycket nöjd Tobias satt och mumsade glatt. Det såg så väldigt bekant ut, den där gropen i mitt bröd...! :-D

Mums mums... (avslöjande objekt synligt i höger hand)

Annat tillfälle, med annan förövare.


Jag satte för övrigt precis Tobias i sin säng medan jag rev ut sängkläderna ur vår säng, han älskar att leka med speldosan/musikleksaken han fick av sin norska tante och onkel. Men rätt som det är bestämmer han sig för att prova lite gymnastik och tar tag i sängkanten och ställer sig på knä! :-) På knä! Visserligen ställde han sig inte upp, men för vår lille spagettibensminister är det ganska stort att stå på knä. Glad var han också, men sen trasslade han in sig i spjälorna när han lutade sig fram/ned så jag fick lyfta upp honom och sätta honom på rumpan igen.
Det är verkligen dags att sänka botten på den där sängen.

Uj vad det blåser! :-o Men solen lyser och vi har massor att göra. :-) Huset måste dammas av lite eftersom S har 'planeringsdag' med sin ledningsgrupp hemma hos oss hela dagen imorgon. Så... gardiner och matchande tygpryttlar skall bytas i vardagsrummet (änteligen!), duk skall strykas och slängas ut på köksbordet och vi skall dammsuga och vaska. Det vill säga jag gör ovanstående och Tobias tycker förhoppningsvis det är tillräckligt underhållande att sitta i närheten och titta på... 8-)

Inga kommentarer: