tisdag 27 januari 2009

Frisk Tobias

Munnen full!

Eller, han blev nog aldrig egentligen sjuk. Han var svårt snuvig i ett par dagar och hostade ganska illa en natt. Men nu hostar han bara sporadiskt och näsan rinner inte alls speciellt mycket. Feber hade han inte heller så OM detta var "inskolningssjukan" är vi otroligt tacksamma! :-)

Igår på Villekulla hade Tobias sovit i nästan en och en halv timme! Lilleman... Idag hemma hos Brita var det samma sak, en och en halv timme. Det kan hända att det är den tidiga starten (06:30) som gör det. Vi får ju väcka honom på morgonen, han är inte alls sugen på att öppna de blå...

I morse fick jag sätta honom på vår säng (intill en djupt sovande S) och prata med honom medan jag klädde på mig, han var sååå trött och lite ledsen. När jag satte mig på huk för att trösta honom och prata med honom lite lade jag armarna på sängen på ömse sidor om honom och Tobias formligen slängde sig åt sidan så att han hamnade på min ena arm och stängde ögonen väldigt bestämt och försökte verkligen somna om...! :-D Stackars stackars liten. :-) Det är så lätt att känna sympati när man själv är morgontrött!

Sen kom vi iväg i tid så att han fick äta frukostgröt hemma hos Brita, jag fick äta en macka på jobbet.


Nu är det en dagisdag kvar, sen väntar farmor och norska familjen. :-)

Inga kommentarer: