söndag 25 januari 2009

Skön söndag

Tobias höll koll på smutstvätten

Idag fick S sovmorgon och vid lunchtid hade Tobias och jag slut på saker att göra i huset så vi drog på centrum istället. Ny lön på banken gjorde att stegen styrde in på reahyllorna i butikerna och vi fyndade lite kläder till mig och ett par tröjor till S. Tobias fick slemlösande från apoteket och tre nya böcker.

Mollys kompisar gömmer sig på spännande ställen...

Tidigare i veckan fyndade jag ett par nya galonisar (inkl jacka) från Coop Forum för 199 kr. Det blev ett nytt, jag hade flyktiga tankar på att gå förbi öppna förskolans begagnathörna, men när skulle jag någonsin hinna det? Abeko, samma märke som handskarna vi köpte i höstas. Modell "bubble" med grön jacka och svarta byxor. Galonstället känns fint och förhoppningsvis håller det säsongen ut (hur lång den nu kan bli). :-)


Tobias var vaken och på väldigt gott humör i centrum. Vi åt lunch på Wayne's och han ville först inte ha sina köttbullar och potatismos utan pekade ihärdigt på min scone som låg och väntade. Det var inte förrän jag kamoflerat sconen med servetter och låtsades som om den inte fanns som han faktiskt trodde sig till att börja äta. Sen åt han med sedvanlig god aptit! :-) När all hans mat var slut delade vi på min scone. Han insisterade på att få smaka på mitt kaffe också och återigen kan jag inte låta bli att förundras över vad många smaker han bara verkar gilla sådär rakt av.
En stund efter lunchen somnade Tobias och sov i över en och en halv timme! Så härligt! Han måste verkligen behöva det. Men man undrar varför han inte tror sig att sova så länge när han ligger stilla i en säng?

Inga kommentarer: