lördag 29 augusti 2009

Spelkväll

En och en halv timme och tvåhundra kronor senare kom S hem igen. Yay! Det blev ingen "ensam hemma" kväll! :-)) Vi fick äta middag ihop och lade sedan barnen. Det var inte länge sedan Tobias slutade sjunga inne på sitt rum, han höll igång i en timme drygt! Och vi har precis gett upp att försöka få David att sova så S står upp och vaggar honom och tittar på något roligt på datorn (med lurar, så jag hör inte vad som får honom att fnissa så gott). Så ingen vidare spelkväll för någon av oss som det verkar.
David har sovit mycket idag, det kanske bidrar till hans sömnlöshet nu. I och för sig var han vaken nästan hela dagen igår och sov ändå inte på kvällen så det är förmodligen gaser som hindrar honom från att komma till ro (han låter som ett pyttelitet bryggeri den lille mannen...).

Fridfull

Vi har haft lite problem med att få Tobias att sova middag senaste veckorna med den påföljden att det är svårt att hålla honom på humör på kvällarna alternativt svårt att få honom att somna för natten. Vi testar lite olika tider och rutiner och jag oroar mig för om han kommer att kunna sova på dagis. Men det lär väl lösa sig antar jag, han får väl sova när jag hämtat honom annars. Idag sov han i och för sig länge, över två och en halv timme, så det var inte så konstigt att han hade lite svårt att somna ikväll. Men vi har bestämt att så länge han är nöjd och ligger/sitter därinne i sin säng i mörkret och sjunger så får han göra det. Han kommer ju till ro till slut i alla fall. Det längsta han sjungit hittills var tidigare i veckan när han sjöng i en och en halv timme innan han slutligen somnade!

Bajsar bakom soffan (blöja på!)

3 kommentarer:

Morskan sa...

Är han prickig eller rödflammig då? Eller klarar han sig utan Tavegyl?
*kramar*

en annan sa...

Inga prickar, han klarar sig fint utan Tavegyl. Det är jätteskönt! :-) På torsdag denna vecka skall jag testa att dricka lite mjölk.

Morskan sa...

Men guh så skönt! Håller tummarna!
:O*