söndag 15 november 2009

Hälsoläget

OTROLIGT fascinerande blomma

Nyss hemkommen från dagis

Tobias
: De mindre trevliga utslagen har torkat ihop och till viss del utplånats lite men de har inte försvunnit. I fredags var vi till vårdcentralen för att låta någon med professionell blick titta på dem och beskedet gavs att smörja två gånger dagligen med hydrocortison och fuktgivande kräm. Dessutom skall vi komplettera med att byta tvättmedel till parfymfritt, vi bytte nämligen precis till ett "reguljärt" tvättmedel från att i princip alltid ha använt Neutral och det KAN ju ha med saken att göra. Det är värt ett försök i alla fall. Jag tycker det lät mycket att smörja honom så mycket med tanke på att utslagen minskat trots att jag inte smort honom alls senaste veckan. Men jag skall testa jag skall testa.
Idag har Tobias bajsat två otroligt lösa bajsar och ikväll rann det snor ur hans lilla näsa tyvärr, håll tummarna att det inte är något!!

David: Ikväll blev även David snuvig, jag droppade (till hans stora frustration) koksaltlösning i hans näsa och sen fick han vara uppe en stund och det verkar ha gett med sig. Håll tummarna även här!
Han har fortsatt sin knasiga dygnsrytm. Ikväll somnade han inte förrän efter ett och då föll han i en tämligen orolig sömn.

S: Helt frisk, förutom bagarbuggen han drabbats av... ;-)

Jag: Helt frisk.
Vi vuxna tog oss båda helskinnade ur veckans förskräckliga attack av magsjuka, förhoppningsvis har inte barnen tagit över stafettpinnen på denna.

Fina barbavantarna

Han täcker definitivt mer mark än jag när vi är ute och promenerar

"Bädda ne nalleh"

Inga kommentarer: