torsdag 19 november 2009

Mer om ståupp

Jag gissar att det faktiskt är deras egna barn
med på bilden, de berättade kort om dem.


Såhär står det på Boulevardteaterns hemsida:
En stand up-föreställning med humor och musik.
För nyblivna föräldrar som vill släppa blöjvardagen en stund och få lite vuxenhumor-gymnastik för hjärnan varvat med en massa sånger som både liten och stor kan känna igen sig i.
Kryp- och skrikvänligt, allas inlägg i debatten emottages tacksamt!

Skötbord och caffe latte finnes.

Medverkande: Ami Hallberg Pauli, Annika Olsson.

Jag skrattar fortfarande ganska gott åt bilden jag fick i huvudet när Ami beskrev oss mammor 'inte alls som den glossiga supersmala och harmoniska människan som så ofta framträder i tidningar och magasin utan mycket mer som Gollum - ett femhundraårigt träsktroll med svår personlighetsklyvning'... :-D Det vill säga, man FÖRSÖKER vara glad och snäll och göra rätt men får hela tiden kämpa emot den där inre rösten som vill något helt annat, typ "nej tack, jag kör idag" vs. "GE MIG EN ÖL FÖR BÖVELEN!" eller "oh ja, det är så skönt att vara ledig" vs. "OM JAG INTE FÅR GÅ PÅ TOA IFRED SNART BLIR JAG GALEN". :-D Alla varianter framförda med en fantastisk "Gollum-aktig" stämma... :-D

Det var en kort och kärnfull föreställning (cirka 40 minuter), den hade gärna fått vara längre! Med amning och bebisdistraktion kändes det som om föreställningen tog slut innan man riktigt hunnit fatta att den kommit igång, innan man värmt upp ordentligt. De hade skrivit ny och lite mer ironisk text till ett par gamla traditionella barnsånger och dessutom ett par helt nya sånger, vi fick sjunga med och göra rörelser med våra barn och sången varvades med en befriande mängd "bitterhet" av den sorten som är så skön att skratta åt. :-)
Publiken bestod av ett tiotal mammor och en pappa, de flesta bebisar var under året gamla och jag såg flera som såg ut att matcha David i storlek. Vi satt faktiskt uppe på scenen, på ett gäng trasmattor som funkade perfekt som bebisparkering/lek. Davids nalle blev blixtsnabbt stulen, ligger nu i tvättkorgen för sanering eftersom jag hann se åtminstone tre olika bebisar som smakade på den... :-D Tur som var hade jag med fler leksaker.

Victor (7 mån) och David

Inga kommentarer: