måndag 23 november 2009

Lugn start


Något kantstött av fredagens upplevelser bestämde jag mig för att ta det lugnt med barnen idag. Vi steg upp tidigt och har sen dess hållit tiderna bättre än någon hemma-dag tidigare. :-)

David vaknade lite snuvig och har varit ganska hungrig och ledsen idag. Han fick bestämma tempot och då blev det varken lekparkspromenad eller tur till BVC för vaccinering. Men vi kom i alla fall ut så att Tobias åtminstone fick hoppa i ett par stora pölar som jag lovat. Sen ville inte David ligga i vagnen längre och han och jag gick in igen. Tobias ville för första gången på länge stanna ute själv och han lekte glatt i sandlådan och runtomkring med cykel och bilar på gården i en timme! Enda gången jag behövde ingripa var när han försökte klättra upp i gungan själv och ramlade ur. Han föll rätt hårt i altangolvet och började gråta, men var så mån om att få stanna ute att han intygade "gick bra gick bra" när jag kom springande. :-)

Vi sov middag tillsammans i Tobias säng alla tre och sen blev det inte nog med tid kvar för att hinna BVC. Vi får åka dit imorgon direkt efter dagis istället. Nu skall David få äta lite till så blir det lite blodpudding på oss andra sen.

Inga kommentarer: