lördag 25 juni 2011

En dålig vecka

Nu är det äntligen helg, det har varit en i många avseenden rätt så dålig vecka. Inte minst ur det faktum att jag just har vikt 13 par av Tobias rentvättade byxor. Tretton byxor och så gott som alla kalsonger han äger, på mindre än en vecka. :-( Hur mycket det har att göra med det faktum att hans favoritfröken för fjärde gången fått sparken från förskolan är jag inte kvalificerad att fördjupa mig i. Trist är det i alla fall.

Det är fint att han trots detta faktiskt knyter an till de nya fröknar som kommer dit, investerar hela sitt lilla helhjärtade och hundraprocentigt rena liv i att skaffa sig en ny favoritfröken.

Eller så är det bara vi som har överdrivna förväntningar på vår 3,5-åring.

Trist rubrik, inser jag just. Men det speglar känslan jag hade när jag vek tvätten nyss ganska väl. Veckan har inte alls varit utan high-lights, speciellt inte om man ser föregående inlägg. :-) Vi har ju firat midsommar idag (igår) också, det var en alltigenom sympatisk om än svettig tillställning med oerhört goda vänner som trotsade våra hot om smitta och ond bråd död och kom hit och firade tillsammans med oss ändå.

Barnens epidemiska feber var förstås oerhört smittsam. S blev sänkt först och låg hemma och frossade och hostade i soffan på torsdag och jobbade med datorn i knät. Sen tog smittan mig under torsdag eftermiddag och dundrade loss med 39 graders feber, idag har jag hållit febern stången med ipren, halleluja. Så inte är vi på topp.

Men ungarna mår prima i och för sig, det är alltid något (och det borde innebära att även vi vuxna borde bli friska inom ett par dagar). :-)

6 kommentarer:

Morskan sa...

Hur var det nu då - samma fröken som fått sluta för fjärde gången eller fjärde favvofröken som fått sluta? Bedrövligt i vilket fall. :]
*kramar* till lillkillen.

Birger sa...

Vad 17, sparkar dom personal? Är det nedskärning eller utbyte, konstigt dagispersonal som blir sparkade....
Men det var då hemskt vilken feber, ni må ju krya på er...

en annan sa...

Olika fröknar, tyvärr. Det börjar nya, Tobias knyter an - och så får de gå. :-/

Förskolan har varit lite mer än lovligt skakig sen de öppnade. Till viss del har vi förståelse för att det tar tid att få en helt ny organisation på plats (den öppnades ju ny när Tobias började där), men man kan inte skylla allt som hänt på att det är "nytt". Det kan man inte.

Jag tror de har dålig personalpolitik, jag tror möjligtvis att de har haft svårt att hitta "rätt" folk kanske, men oavsett varför det inte går att behålla folk så går det ut över våra barn.

Davids avdelning är helt underbar dock, så vi hoppas att de lyckas bibehålla den arbetsgruppen och att David inte skall behöva lämna alla sina fröknar där när han blir tre.

en annan sa...

Tack pappa! Det behövs, känns fördj*kligt idag också. Men nu tar jag en ipren och biter ihop. Gräset måste klippas och lördagsgodis måste inhandlas (lovade Tobias att vi skulle åka på tur och handla godis efter vi klippt gräset). :-)

Camilla sa...

Aj aj då, bådar inte gott inför hösten då L börjar på månen. Trist att höra med tanke på hur pass bra han har det där han är nu. Fasen...nu fick jag ont i magen för det...,
Vet du varför hon fick sparken? Kanske inget du kan/vill skriva här.

en annan sa...

@ Camilla: Alltså det är inte så mycket att skriva om eftersom ingen kunde förklara varför hon fick sluta. Inte hon själv, inte hennes kollegor, inte förskollärarnas fackförbund, inte lokal eller central förskoleledning. Jag fattar att det inte går att berätta 'allt' för oss föräldrar/kunder, det vore ju ovettigt, men efter alla svängar har vi så himla litet förtroende för deras beslut (med tanke på priset).

Vi har tagit några svängar kring det här som du kanske anar... 8-)
Vi har varit väldigt nära att byta till Spargrisen, men trots allt har vi beslutat att hänga kvar för att det har funnits en kärna av bra folk kvar och vi tror på något sätt att det skulle vara ännu värre att riva upp ungarna från den kända miljön och sätta dem på ett helt nytt ställe.