lördag 18 februari 2012

Drogade familjen

Fy fasikken vad sjuka vi är! Helt utslagna ligger vi omkring i vardagsrummet och hostar som en säl (Tobias), fryser (jag) och studsar mellan dynorna (David, som beklagar sig men förmodligen inte är speciellt dålig om man ser till hur svårt han har att ligga stilla...).
Scooby Do på TV'n, poppis med Tobias. David couldn't care less (därav studsandet).

Tack gode gud för febernedsättande! Vi kommer till "näradöden" läge med jämna mellanrum, sen kickar febernedsättande medicinen in och vi överlever ytterligare några timmar.

Värst just nu är Tobias hosta, han har krupphosta hela tiden nu. Håller han sig stilla går det bra men han är inte piggelin.

2 kommentarer:

Camilla sa...

Stackars er! Det finns verkligen inget värre när hela familjen är sjuk samtidigt. Framför allt med magsjuka....huwa, DET är en nära döden upplevelse kan jag lova :)
Krya på er!

en annan sa...

@ Birger: Ja det är nog bäst med ett "tropical strength" vaccin innan du kommer hit... S är ganska piggelin faktiskt, tack och lov. Ikväll är han iväg på pizzabakarkväll med väsbygänget, jag var tveksam till att han skulle kunna åka tidigare idag men jag är ju på fötterna och inte allt för frossig så jag lät honom åka.

@ Camilla: Tack! :-) Jag vill inte ens tänka på hur illa det skall vara med hela familjen under i magsjuka, HUVVA!