onsdag 22 februari 2012

Hälsoläget

Tobias hade en halv grads feber på morgonen, ökande. Vid frukostdags hade han en hel grad och var helt klart på nedåtkurva både humörmässigt och hälsomässigt. Så jag serverade en dos "slem" (jag lovar, en sked flytande ipren för barn ser PRECIS ut som slem, till ungarnas förtjusning).

David var feberfri hela gårdagen, snorig som bara den och hostade med långa mellanrum. Verkar fortsätta så idag. :-) Jippii! Är i valet och kvalet om han skall slippa ur hemmets förkylningshärd och in i dagisvärldens variant imorgon? Så hinner han vara "veckans barn" i alla fall ett par dagar? Alltid kluvet att fundera på det där, för jag är ju hemma med Tobias - alltså borde han också "få vara hemma"? Men samtidigt behöver jag vila något så gruvligt gruvligt.

Jag är också feberfri idag - jippii!! Obeskrivligt skönt att slippa frossa/svettas och känna mig döden döden. :-) Har däremot bihålorna helt fullpackade med snor - det värker i alla delar av ansiktet utom hakan. Rösten återhämtade sig ganska bra under natten men jag har ont i halsen och hostar upp slemmiga monster med jämna mellanrum. Känns ändå över lag bättre.
slemmigt

Tobias vill skriva några ord (David sover middag):

T  14IL8OL--'ÄÅ´++0987N74100,

6540444444444444444444447777777788888888999999999000000900000000000000000000000009000099IIIIIIIIIIII

4 kommentarer:

Birger sa...

roligt om det börjar vända, försök vila och tömma bihålorna dom dagar som är kvar (innan invasionen)

Tobias har ju helt rätt!

en annan sa...

Ja, jag hoppas detta är slutet på eländet, verkligen! :-)

Visst har han en poäng...! :-D

Farmor sa...

Det er godt og høre at dere er på bedringens vei....skulle gjærne vært i nærheten og hjelp litt til men så er det vi bor alt for langt fra værandre....Klem

en annan sa...

@ Farmor: Tack, det värmer att veta att ni skulle om ni kunde! *klem*