fredag 10 februari 2012

Två premiärer


Inatt sov Tobias utan blöja för första gången. Vi är otroligt glada för all plastad frotté vi fått av mormor! Det känns alldeles för tidigt men Tobias var verkligt envis och övertygad om att det var dags så vi körde på det. S hade berättat att vi skulle väcka honom för att kissa, men han vägrade gå på toa när det var dags så när jag gick in för att kolla läget var det tämligen genomblött läge där... uj uj. Tack och lov inte så mycket på täcket, det räckte med att byta påslakan och dra undan den plastade frottén under honom så var sängen återställd. Sen fick jag lirka av kallingen och ställa in den unge mannen i duschen en kort sväng också, sen var det hopp i säng och han sov ostört resten av natten. Han tog det hela med fattning och önskade inte prova igen ikväll. Jag tänker inte insistera på att han skall prova förrän han kan hålla sig torr en hel dag tänker jag. Just nu saknar han "toalettimpulsen" lite grann, han avbryter ogärna det han gör även om han är kissnödig. Den delen kan gärna få utvecklas lite till innan vi kör ett nattrejs igen. :-)


Idag åt David en gurkskiva för första gången. :-D Jag skar stora tjocka gurkskivor som jag randade på utsidan, sen berättade jag att det bara var så OERHÖRT koolt att gnawrrsch-gnawrrsch-gnawrrscha igenom den med sina monstertänder att han inte kunde motstå att prova. Vips försvann nästan hela biten, inte illa för en ung man som hittills bara ätit potatis (favoriten), morot, något enstaka isbergssalladsblad (gubevars, hamstrarna åt ju det då måste man ju prova det...) och smakat på tomat en gång.

1 kommentar:

Birger sa...

Allt skall testas...