måndag 8 oktober 2007

Rätt tid


Är det rätt tid att skaffa barn? (seriefiguren Nemis kompis Cyan funderar på relevant ämne)

Ja för tusan!

Det gick väldigt fort, egentligen, för att vara jag. Och kanske också för att vara S. För att vara oss relativt hur länge vi varit tillsammans. Och relativt någon form av schablon för hur lång tid man bör/skall/förväntas fundera på sådant.

För min del sammanföll det på det mest olämpliga sätt med att jag bestämt mig för att kasta alla romantiska drömmar om barn och familj överbord och ge mig i kast med någon form av progressiv karriär istället. Hade suttit och inte riktigt trivts på jobbet i 3-4 år, pysslat med sådant som det rimligtvis skulle vara enkelt (i min föreställningsvärld) att vara föräldraledig från. Men då var det ju inte helt enkelt att hitta en karl att skaffa den där familjen med. Tajming är som vanligt den svåraste faktorn att planera för/med...

Sen tackade jag ja till mitt nuvarande jobb, och S och jag synkade på ett snudd på magiskt vis våra levnadsvägar så att barn bara kändes som en absolut fulländning av det som är vi. :-)

Så det kan gå.
Och mammaledig kan man visst vara fast man är chef. Så det så.

Men det är skönt att veta att jag "gjort mitt bus", jag har rest massor, och jobbat för mycket, genomfört planer, testat mig själv i alla möjliga väder. Och det här är ju det mest spännande jag gjort - någonsin. Så ja, för mig är det rätt tid att skaffa barn.

Men, om det får jag väl återkomma när jag har blivit lite klokare. Om tio år eller så.

Inga kommentarer: