fredag 12 oktober 2007

Visst var det

Visst var det en slempropp som halkade ut.
Det kom lite mer lite senare på dagen, tillsammans med lite blod (med betoning på lite). Påminner mycket om de där första/sista dagarnas mens som bara är brunt, inte blodigt rött.
Ont gör det i ryggen, ryggslutet och bäckenet. Men inte den huggande/stickande smärta som barnmorskan på MVC undrade om. Fortfarande mest molande.

Bäben hade växt ytterligare ett par centimeter, det är ju då helt otroligt! Han ligger nu över kurvan han följt hela vägen fram till nu. Men... det är tredje barnmorskan som mäter honom, vår ordinarie barnmorska har varit sjuk ett tag, så det kan hända att de två senaste morskorna inte mäter på precis samma sätt.

Jag har hasat runt på stan med snigelsteg hela eftermiddagen, det har hållit mig precis lagom distraherad från rygg- och fogvärk. Hittade en par trevliga presenter åt S. Skönt att få dem inköpta i tid! :-)
Jag satt och fikade en ganska lång stund på Konditori Kungstornet och fick en förhandsglimt av hur det kommer att bli att vara "lattemamma"... (hö hö). DYRT! Fy fanken, 45 kr för en jäkla mager liten kopp te och en kanelbulle!!

Då håller jag mig nog hellre hemma och spelar Warcraft...

Inga kommentarer: