söndag 2 december 2007

Afternoon tea

Eftermiddagens afternoon tea var jättegott, och så otroligt mysigt det var - Hotell Lady Hamilton! De har en väldigt liten bistro så de tar bara emot en handfull gäster åt gången, vi hade bokat och finurligt nog fanns det gott om plats för barnvagnen därinne. Fikat var gott, vi fick både snittar, scones (med alla tillbehör, sylt, marmelad, lemon curd och grädde...), fikabröd, chokladtryffel och exakt hur mycket te vi orkade dricka (flera sorters te i lösvikt). Det var mycket trevligt att träffa tjejerna och trots att flera inte kunde komma tråkigt nog så blev det ju mer tid till lite djupare diskussioner och det är alltid trevligt.
De frågade hur min förlossning varit, och jag insåg att jag nu verkligen måste skriva ned det för det var ett par detaljer som var lite dimmiga nu. Men igen, när vi delat lite detaljer om våra respektive förlossningar så inser jag att min förlossning nog var ganska fantastiskt bra. :-)

Tobias då? Han skötte sig helt exemplariskt! :-) Jag ammade fram till det var dags att gå till bussen och sen sov han hela vägen in till stan och hela tiden vi satt och fikade och pratade, från 12:00 till 15:30. Sen vaknade han, grät två "buäää" och bajsade medan jag ammade honom. Sen somnade han om när han fått en ny blöja. Jag fattar inte hur vi kan ha sådan tur när jag är ute och träffar folk. :-) En av tjejerna sade att hon undrade om han någonsin var vaken eftersom han sov när hon såg honom sist också (när jag var på jobbet och hälsade på). :-D En av de andra tjejernas barn hade tydligen inte sovit mer än ett par minuter i sträck under hela dygnet första tiden och gråtit mycket under resterande timmar, hon berättade att hon inte hade vågat lämna huset på flera månader med honom. Hujeda mig! Tobias är bäst, så är det helt enkelt. :-))

Så det gick bara bra idag. :-) Och buss/tåg kombinationen gör ju att jag inte behöver oroa mig för borttappade bilnycklar... 8-)

Inga kommentarer: