torsdag 24 april 2008

Iakttagelser


I tisdags fick jag hjälp ur bussen av en tjej som frågade om jag var nöjd med min barnvagn. Det svarade jag att jag var och hon fortsatte med att berätta att hon hade en gammal modell av Bugaboo, en "Frog". Med hurtigt påhittad insikt om Bugaboos olika modeller sade jag "åh, då måste du ha varit tidig" menandes att hon hade hittat sin vagn före märket blev mer känt/populärt. "Oh tack! Nejdå jag ser bara mycket yngre ut än jag är, tack och lov, man skall vara glad för det lilla!" svarade hon. Heh. Allt detta utspelade sig under de få sekunder det tog för henne att hjälpa mig ut ur bussen och innan vi sprang åt varsitt håll till väntande bussar och sällskap. :-)

Strax därefter noterade jag att min telefon inte har ordet "knubbig" i ordlistan, är inte det lite speciellt? :-) Sen noterade jag att den inte har ordet "ordlista" i sin ordlista heller. :-D

På nästa buss fick jag tjuvlyssna på två unga grabbar (13-14 år sisådär) som pratade med varandra, men i sanning började jag inte lyssna förrän den ena med viss skärpa sade till den andra "du kanske inte kan slå ned en broder?". Du kanske inte kan slå ned en broder. Fy fanken när Tobias blir tonåring... :-[

Nu sover han i alla fall. Jag har ätit frukost. Om ett par timmar skall vi åka till Ulriksdals Slottsträdgård och äta lunch med Alex, Erica, Elias och Frida och deras mammor och pappa (Elias).

Inga kommentarer: