måndag 28 april 2008

Temperatursvårigheter

Det är mulet, men det är 21 grader varmt idag. Tjugoen!!! Fatta. Jag har ingen aning om vad jag skall ha på mig, och ännu mindre aning om vad som är tillräckligt för Tobias så att han inte får värmeslag... Vi får köra med ett par lager, så kan man skala av om han blir svettig. Han är svettig nog redan nu, av att vara inne (24 grader varmt inne...) och har ändå bara byxor och kortärmad body på sig. Men det är klart, han har gymnastiserat ganska ivrigt senaste timmen, skjutit sig omkring baklänges och runt och runt jagandes nappen och allehanda leksaker. Han har också undersökt barngrinden ganska ingående - SÅ skönt att vi har den på plats nu!:-)

Vi skall en tur med bussen till centrum, jag skall besöka MVC för ett länge uppskjutet cellprov (kallelsen kom lagom till förlossningen...).
Och en sak är jag säker på - nu åker fårskinnsåkpåsen äntligen ur barnvagnen! :-)

Inga kommentarer: