måndag 21 juli 2008

Settlers

Precis när det kändes som om hela dagen spenderats på att vänta på att S skulle komma hem kom han genom dörren. *glad* Jag hade precis insett att Tobias behövde sova, akut, så jag bad S underhålla honom medan jag gick upp och tog på mig barnvagnspromenadskläder. När jag kommer ned igen hör jag den uppsluppna (och i världen mest långrandiga) sången som utgör theme till det gamla spelet "The Settlers". Tobias i knät på S. Tobias ögon i kors. Den lilla mannens haka sjunker sakta ned på hans bröstkorg och så sover han. Det är andra gången på ett fåtal dagar vi har sövt Tobias med "settlersmetoden". Hur effektivt som helst! :-D Men så är den där sången typen som _aldrig tar slut_ (12 min 28 sek), alltså lätt sövande (även om S aldrig skulle hålla med om det, han blir snarare glad och energisk av den, fast det blir han ju av det mesta den gode mannen...).

Inga kommentarer: