måndag 21 juli 2008

Sovmorgon i gråvädret

Idag sov vi länge, Tobias och jag. Han somnade om (för en gångs skull) när han hade ammats så vi fick sovmorgon till 10:00 och sen busade vi i sängen till halv elva. Skönt! Speciellt som regnet droppade ute. Kan hända att vi båda är lite trötta efter helgen, det blev förstås lite extra nattsudd och massor med aktivitet nu när kusinerna var på besök. Kusinerna har för övrigt tagit båten till Riga nu, vi får tillbaka dem hit på lördag.

Igårkväll satte sig Tobias upp i sängen för första gången. Jag hittade honom sittande upp (och protesterande) en av gångerna jag var in till honom. Det var ovanligt svårt att lägga Tobias nu på eftermiddagen, förmodligen för att han sov ganska länge (förstås). Men han var så trött så trött och så länge jag strök honom över pannan såg det ut som om han skulle somna. Lämnade jag honom satte han sig omedelbart upp och började protestera. Men det gick bra att lägga honom ned igen och försöka lugna ner honom igen. Efter fem-sex försök somnade han, den lille mannen.

Det är fortfarande grått, men jag tror jag skall ta mig ut och titta lite på trädgården när vi har ätit lunch/mellanmål. Det vill säga så snart Tobias vaknat.

Inga kommentarer: