lördag 15 november 2008

Vinterstädning


Idag har vi varit ute ett par timmar och vinterstädat trädgården. Det är verkligen hög tid tidsmässigt, temperaturmässigt verkar det vara hur lugnt som helst. Vi hann nästan färdigt, om vädret håller i sig tar vi ett sista tag i morgon så är allt klart. :-)

Stig röjde och rensade i förrådet (med det läckande taket) och flyttade brädor in under tak på altanen i en organiserad täckt hög. Jag planterade ljung, städade bort vissnade växter ur trädgården och vinterbonade lavendern och dahlians rötter inne i förrådet. Förhoppningsvis är det tillräckligt o-kallt därinne så att de faktiskt övervintrar. Det vore trevligt!
I morgon skall jag ta hand om plätten utanför garaget, rensa färdigt på baksidan, plantera tulpanlökar och ta ned amplarna från altanen.
Tobias fick gunga lite (populärt), krypa efter sin mor och far (inte så populärt), klättra upp och ned på altanen (populärt), klättra över brädhögarna (populärt) och plaska med hela armarna ned i en regnvattenbehållare (omåttligt populärt!). Det var ett bra test av hans kläder, vi körde PoP idag, plus Reima-mössan och ett par fodrade Abeko-galonvantar. Under hade han mjukisbyxor, body, sockar, det tunna röda fleecestället och stickade sockor. Han var helt torr och varm när vi kom in! Under kläderna vill säga. På utsidan satt det så mycket lera att jag fick ta av mig alla mina kläder vid dörren jag med (för att jag bar in honom i famnen). :-)

Det var skönt att se att han orkade vara ute och leka idag, han håller definitivt på att återhämta sig!
Han klappade mig vänligt på kinden just innan fotograferingen...

Inga kommentarer: