onsdag 3 november 2010

David och dagis, och håret


Det går bra på dagis säger personalen. Det har gått fantastiskt bra att lämna honom denna vecka, vi går in samtidigt på Tobias avdelning och går direkt till det dukade frukostbordet. Båda ungarna är glada och ger sig raskt i kast med att servera sig själva (!) fil och flingor. Det är som regel väldigt lugnt när vi kommer och någon av de fantastiska förskollärarna/barnskötarna möter alltid upp och hälsar dem välkomna till bords. Dessutom, nu är det alltid någon utomhus som väntar på barnen som eventuellt inte vill äta frukost utan gå direkt ut och leka - de hälsar också alltid väldigt glatt när vi kommer in på gården. Väldigt trevligt, man känner sig otroligt välkommen! :-)

Det har gått bra att lämna David utom just idag, då han både hann uppfatta att jag smög omkring ute i kapprummet (alltså följaktligen på väg ut) och ordnade Tobias kläder och sen även fick syn på mig när jag gick tvärs över gården efter att ha lämnat in hans ytterkläder borta på hans avdelning --> Gråt. :-[
Det GÅR ju över, det gör det ju - men det känns ändå uppslitande att se honom brottas med en tapper förskollärare och sträcka sina små armar mot mig där jag ilar förbi fönstret... *tungt*


Denna vecka har han inte alls varit arg när vi kommit hem på eftermiddagen, men väl HUNGRIG. Milda makaroner!! Ett stort glas mjölk och en smörgås, eller minst en halv banan och ett par hårdbrödbitar har krävts för att han skall sansa sig lite. Jag misstänker att han inte har ro att äta så mycket som han borde/brukar och att han bränner mycket mer på förskolan, så det är helt tomt i tanken när vi kommer hem. Men det är ju ett lätt problem att hantera, om man bara kommer på det i tid! :-) Jag kan till och med tänka mig att preppa en smörgås han (de) får äta i bilen på väg hem, så att blodsockernivåerna har hämtat sig såpass att vi hinner komma in och ta av kläderna utan krig eller kris (det hinner vi INTE när de är så låga som de är nu när vi kommer hem!). 8-)

Kris

Inte kris

Så var det håret - vi tänkte ju klippa David ungefär samtidigt som Tobias, men, alltså, det behövs ju inte!? Hans hår är så silkigt fint och inte i ögonen att han kan få fortsätta se sådär farbroraktigt tunnhårig ut ett tag till. :-)

Inga kommentarer: