onsdag 3 november 2010

Maten

Tobias fick smaka ett spett av David, jag fick
INTE smaka en avokado-sushi av Tobias...



Förra veckan insåg jag lite lätt chockat att det kommer att bli glesare mellan gångerna jag och pojkarna går ut och äter nu. Borta är de tider när jag och Tobias delade på en tallrik "Sushi&Yakitori" och David blev mätt på en burk barnmat på lokala sushi-restaurangen, allt som allt brukade det gå lös på 97kr sisådär.

Stor portion

Nu häromsistens åt Tobias en tio bitar lax+avokado sushi, David en hel tallrik Yakitori och jag fick hållas med en liten sushi - totalen blev 240kr! Inte tal om att toppa det med ett fika någonstans till efterrätt... 8-) TUR vi skaffat kaffemaskin hemma.
Det "värsta" är väl att pojkarna helt tömde sina respektive portioner, så att dela mat är inte längre aktuellt. I varje fall inte på den restaurangen! :-D

Mjölk är något annat jag börjat ana proportioner på - vi kommer att behöva se över möjligheterna att ha en ko boendes hos oss, jag svär. Minst tio liter i veckan går åt, oftast lite mer. Jag kan inte svära mig oskyldig till delaktighet i konsumtionen och visst spiller vi säkerligen en liter i veckan ut över bord, barn och golv. Men David ÄLSKAR mjölk, han dricker det så otroligt gärna till maten och båda bröderna dricker med stor förtjusning ur sina kvällsmatsskålar när de ätit upp alla flingorna... Tur som var har ICA "storköpsrabatt" så att man får tio liter för 69kr.


Inga kommentarer: