onsdag 17 november 2010

Skam den som ger sig

David åt näst intill inget till frukost. Sen somnade han ju både på väg till och från dagis (inklusive en kort stund på golvet på Tobias avdelning). Väl hemma sov han ytterligare tre timmar och vid 14 väckte S honom när han ringde för att kolla läget.

Jag värmde snabbt lite mat åt oss för jag antog att han var vrålhungrig, som sovit genom både fruktmellis och normal lunchtid. Men icke sa nicke. Han åt kanske en pastabit. That's it. Jag lockade och lekte, vi dansade och pratade. Men inte att han hade lust att äta. Jag lät tallriken stå kvar och gjorde en kopp kaffe åt mig samtidigt som jag lade fram lite russin och två kex. Tänkte mest testa om det var själva tuggandet som var problemet eller om det var maten.
Glad i hågen åt han i vilket fall upp russinen och kexen och fortsatte sen till sin tallrik med mat. Nästan hela portionen uppäten. Halleluja! :-D

Nu skall vi hastalavista iväg och hämta hem storebror. :-)

Inga kommentarer: