måndag 3 december 2007

Blöjtest

Nu har jag testkört den nya storleken på blöja. Det var väl ingen hit kan man säga! Häddegud. Det är ju så löst det som kommer ur honom att det såg ut som om han exploderat i blöjan. Och den var helt full, från sarg till sarg, så stor den var. Och då bytte jag ändå ganska precis efter det hade pruttat till i blöjan.
Så jag tror vi får bli kvar på den gamla storleken ett tag till, man får helt enkelt stänga blöjan på "yttersta" kanten eftersom den är lite liten. Den gamla/lilla sorten suger ju upp det lättflytande bajset mycket mer effektivt.

Idag har vi haft en "vilodag". Det har ösregnat växelvis duggregnat hela dagen, har varit skönt att pyssla på inomhus. Vi steg upp ohemult tidigt, men det var konstigt skönt ändå. Tobias vaknade strax efter 05:00 och jag bytte, ammade och spenderade sen en halvtimme på att prata lite med honom och S om att stiga upp. Tobias var lys vaken och när vi slutligen steg upp, kvart i sex, så steg S också upp (nytt rekord!).
S har julbord/julfest på jobbet ikväll, så han hade lite extra pyssel nu på morgonen (stryka skjorta, raka haka).

Sen var Tobias sådär fridfullt vaken att han nöjde sig att ligga i babysittern och titta på när jag åt frukost och pysslade runt i köket. Jag fick äntligen sytt färdigt en av juldukarna och lappat ett hål i S jeans. Något julpynt har jag däremot inte fått upp, för när det var dags för eftermiddagens amning blev jag sittande i fotöljen och tog en lur.
Jag väcktes ur min slummer av min tillika föräldralediga kollega som fått mitt sms om barnvagnsbio på onsdag. Vi blev sittandes i 45 minuter i telefonen! TUR att mobilsamtal inom firman är gratis! :-D

Sen har Tobias sovit, och han sover och sover. Skall ta och väcka honom och kolla blöjan snart, han borde vara hungrig som en varg. Det är för övrigt jag med, jag glömde äta lunch helt och hållet. Åt ett äpple vid precis fel tid (det tog bort den där mest akuta hungern) och nu morrar magen så ljudligt att Tobias borde vakna av det snart... 8-)

Kanske borde jag försöka hinna äta innan han vaknar? Värt ett försök...

Inga kommentarer: