måndag 31 december 2007

Nytt År

Nytt år med gossen, herreje. Jag och S låg i natt och tänkte "inte skulle jag någonsin ha kunnat föreställa mig att jag skulle ligga här (i Norge, i oldefars gamla rum) med en sambo och en liten son". En tanke som ofta kommer för oss nu för tiden... :-)

Idag har S och farmor lagat kalkon, jag har scannat massor med gamla foton från S barndom och allmänt njutit av lugnet. Farmor har dessutom jobbat ("posten skal frem") medan vi andra tog semesterns längsta sovmorgon. Tobias har slagit nytt sömnrekord, jag ammade honom klockan 02 och sen sov han oavbrutet fram till 11 på dagen!

Igår hälsade vi på S syster med familj och lillen var på sitt allra mest soliga och pratsamma humör och ville inte alls sova på hela besöket. Han log och gymnastiserade (han har börjat försöka lyfta huvudet och hela överkroppen när han sitter tillbakalutad mot en kudde) och det var ett flertal gånger som han lät precis som om han jollrade. SÅ himla gulligt! :-)) Snart nog kommer det nog ett litet skratt, och ett ordentligt joller - nu låter det ju precis som om han håller på att "testköra" rösten. :-D

>> middagspaus <<

Nu har vi avnjutit middagen, delikat ugnsstekt kalkon med potatis, sås och Waldorfsallad (otroligt god!). Därpå fick vi efterrätt, mer riskrem med röd sås (mums!).

Jag är bra i magen igen, tack Idoform för det! Ingen av de andra i huset verkar ha blivit speciellt drabbade, även om flera känt av oroliga magar.
Tobias är lite trött nu ikväll, men vill hellre 'prata' än vila så vi turas om att prata med honom. Nu väntar vi bara på fyrverkerier och det nya året.

GOTT NYTT ÅR!!
:-)

1 kommentar:

Anonym sa...

hey your blog design is very nice, clean and fresh and with updated content, make people feel peace and I always enjoy browsing your site.

- Norman