torsdag 6 mars 2008

Mammatrix - BH

Ett mammatrix jag inte ångrat är att investera i två riktigt bra amnings-BH'ar. Två, så att man kan ha en i tvätten och en på sig (typ). En svart och en vit, så att man fortfarande kan välja rätt undertyg till rätt övertyg så att säga.
Det har också visat sig vara oväntat finurligt med en amnings-BH med vadderade kupor - det innebär att jag kan ha nästan hur tjocka/knöliga amningsinlägg som helst utan att det syns på utsidan. Och dessutom är det lite extra värme i den, och det är aldrig fel för ammande bröst i vintertider. :-)

Utöver det fullständigt älskar jag Apotekets amningstop, som ser otroligt oläcker ut men är helt suveränt skön. Den och en vanlig sporttop i lite större storlek än vad jag skulle ha för sportande är vad jag för det mesta har på mig hemma, mjukt och skönt!

Jag gillar inte att visa magen. När man ammar halar man oftast upp tröjan och blottar både mage och en del av bröstet. Därför har jag börjat ha linnen på under mina tröjor/toppar, så att lilla maggen kan få lite skydd/värme när jag ammar (väldigt skönt). Det innebär i och för sig att det blir många lager som skall fixas innan Tobias kan få mat... :-D dvs "hala upp tröjan, dra ned linnet, knäppa upp BH'n och fixa undan amningsinlägget" Tobias hinner oftast svälta ihjäl innan jag är klar (inte riktigt då, men han vill gärna att jag skall tro det). 8-)

Inga kommentarer: